Sunday, December 19, 2010

al-fatihah utk sahabat....

salah seorang sahabat kita tlh meninggal dunia iaitu mohammad hasrine sbb xcdent jalan raya dpn billion....
walaupun aku tak kenal sgt ngan sahabat kita ni tp aku ttp ase sedih atas kehilangan beliau yg scara mngejut...
actually dia kawan baik "iskandar" n raya puasa hari tu aku dan iskandar smpat g beraya umah dia smpena umah terbuka....walaupun dia tak rapat sgt ngan aku tp beliau telah menyedarkan aku bhawa nyawa kita ini diambil bkn bergantung atas umur..muda atau tua....dalam sekelip mata je blh diambil....tiba2 aku jd takut bila pkirkan apa persediaan aku utk menghadapi Ketentuan Tuhan.....dimanakah tmpat aku sekiranya nyawa aku diambil skrg....solat ku mcamana???amalanku mcamana???
rupanya bila difikirkan blk ada hikmah diatas pemergian sahabat kita tu....hikmahya ialah utk mnyedarkan kita bhawa nyawa blh diambil bila2 masa je...Allah maha Adil.....dia ambil nyawa org lain utk bg warning kepada hambaNya yg lain......
pemergian beliau tidak sia2....jasanya terus menerus utk sahabat...terima kasih....
semoga roh beliau dicucuri rahmat oleh Allah.....Amin.....
Al-fatihah....

No comments:

Post a Comment